Cuma, Mayıs 12, 2006

DALLAS


Eğer ki tüm Türkiye'de gerçekten fenomen olmuş bir dizi var idiyse, bu Dallas'tı! Resmen hayatımızı değiştirmişti. Bu diziyle beraber "kendine bir viski al", "kendini evinde hisset" tabirleri Türkçe'mize eklenmişti. Bir de bir odaya girdiğimizde "cümletten iyi akşamlar, merhaba, günaydın, selamınaleyküm hemşerim" yerine Dallas karakterleri gibi odadaki herkese tek tek "anne!... baba!... kayınço!... baldız!..." demek moda olmuştu. Dallas dizisi petrol zengini Ewing ailesinin maceralarını anlatırdı, iyi kalpli anne bayan Elie ve kovboy baba bir yana, bunların büyük oğlu, herkesin nefret edip bela okuduğu, gelmiş geçmiş en unutulmaz kötü adam Ceyar dizinin yıldızıydı. Bunun kardeşi kıvırcık Bobi de iyi adamı temsil ederdi. Ceyar alkolik ve de sorunlu Suellen ile evliydi, Bobi de düşman Barnes ailesinin kızı Pamela ile evlenmiş, sonradan Ceyar Pamela'nın çocuğunu düşürtmüştü galiba? Bir de samanlığı mekan bellemiş evlere şenlik kaltak küçük kız Lusi vardı . Tabii seksenlerin en büyük esrarını da unutmamak lazım: Ceyar'ı kim vurdu?

jeneriğini şuradan indirin:
http://www.hemenpaylas.com/download/698853/dallas.wmv.html

meraklısına mükemmel bir Dallas sitesi:
http://www.ultimatedallas.com/

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Türk Milletine ahlaksızlığın, zinanın gayet normal olduğunu dikte eden iğrenç bi' diziydi bu yaa! Bak sinirlendim görünce şimdi! Nalet neyim olsun:P...

Unknown dedi ki...

Bu diziyi amma konuşurdu türk halkı. Benim aklımda yer etmiş tek görüntü nedense Lucy'nin erkek arkadaşına ders çalışmamak için soyunduğu sahne idi. xD

Bir de o yıllara ait bir olay. Gazetenin cinsel sorunlar köşesine yazmış bir amca. Baldızı buna asılıyormuş hep. Kadın devamlı "Ben Dallas'ın Lucy'siyim, sekse doymam" diyerek zavallı adamcağızın üzerine saldırıyormuş.

Adsız dedi ki...

Dallas, CBS Televizyonu Tarafından 2 Nisan 1978 ile 10 Mayıs 1991 Tarihleri Arasında Yayınlanmış Uzun Soluklu ve Dünya Ölçeğinde Oldukça İlgi Gören bir Dizidir.

Adsız dedi ki...

Ben Dallas varken entrikaları anlayacak yaşta değildim. Ama şu sokakta ip atlayan kız çocuu tekerlemesini kısmen de olsa anlayabilmiştim:

çantamı attım kolumaa
çıktım Dallas yoluna
Ben Babi'yi beklerken
Ceyyar girdi koluma

Ayakkabım toz atar
Çöpçü bana göz atar
Çöpçü gözün kör olsun
Elalem bize bakar..

Masa üstünde çiçek
Elbisem dikilecek
Anne gözün kör olsun
Bu şurup içilecek

Adsız dedi ki...

Pam bobby,bobby pam,pam jr,jr pam,sue allen jr,jr sue allen...

Adsız dedi ki...

JR'in vuruldugu bolumle ilgili bir dolu sey hatirliyorum. Vuran kisinin kimliginin aciga ciktigi bolum Amerika'da yayinlandi ama bizde daha sonra yayinlanacagi icin TRT buyuk bir hizmet (!) verip aksam ana haber bultenlerinde bizi bilgilendirdi. Bir de o bolum her oyuncu icin ayri ayri cekilmis. Oyuncularin kendileri bile bilmiyormus kimin vurdugunu bolum yayinlanana kadar. Heyecanla izlerdik ama simdi geriye donup bakinca ne kadar basit ve sacma bir dizi oldugunu anliyorum.