Cuma, Haziran 02, 2006

MERCİMEK FURYASI


Bu resmen efsane olmuş bir konudur. Seksenlerin sonuna doğru mercimek rekoltesi patlama yapmış ve üreticinin elinde kalmıştı mercimekler. Devletimiz de bir mercimek rüzgarı estirmeye başladı televizyondan. Teyzenin biri çıkar mercimekle yapılan envai çeşit yemeğin tarifini verirdi bıkıp usanmadan, bir yandan da mercimeğin faydalarını anlatırdı. Mercimekle yapılmadık yemek kalmamıştı, teyzem bir tatlı uydurup onu da anlattı mı vallahi bilemeyeceğim ama kesin yapmıştır bunu da!

9 yorum:

galactica dedi ki...

Bahs olan programi sunan teyzenin adi Hacettepe Universitesi Gida Muhendisliginden Prof.Dr.Ayse Baysaldi :) Evet mercimek yemekleri de karadenizlilerin hamsisine benzemisti.:) Tatlisi ile tursusu da yapildi mi hatirlayan var mi :)))Adan z'ye her cesidi yapilmisti. Bu programin yapilis amaci da o yillarda asiri derece de uretilmis mercimegin stoklarini eritmek icin hazirlanmisti program.

Adsız dedi ki...

ya ben mercimek dondurmasından bahsettiği bölümden sonra izleyememiştim bi daa.

ecolopsis

Adsız dedi ki...

ankara kızılayda toprak mahsülleri öfisinin bir karavanı vardı. sene 93 civarıydı yanılmıyorsam.. o dönem o karavanda satılan tüm yiyecekler mercimekliydi...mercimek çorbasından mercimekli kakaolu pudinge, baklavaya kadar. severek yedim ben be. yaklaşık 7sene önce patatesle ilgili de aynı şey yaşandı. patatesli dondurma gördüğümü ama yemediğimi çok net hatırlıyorum..yemedim di mi lan?

Adsız dedi ki...

O teyze 1940 larda sımdıkı diyetisyenlerin yüzde 99 unun mezun olduğu Hacettepe Uni.Beslenme ve Diyetetik bölümünün Kurucularından Prof.Dr.Ayşe BAYSAL 'dı.85 yaşlarında ve hala yaşıyor Ankarada
Canavar gibi maasallah.Belliki mercimekler yaramıs :))

adilek06 dedi ki...

vallahi ya, ne zaman trafikte beklemeye baslasam ve bu bekleyis uzadikca en derin ve sacma bilincalti etkileri ortaya ciksa orada hep ayse hoca ve mercimekler oluyor.
dahasi mercimek yemedigim icin kendimi kotu hissediyorum :)

arsimet dedi ki...

kendimi hiç yabancı hissetmedim sitenizde. aynı dönemlerden gelmiş olmaktan herhalde.

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

Ayşe Baysal nine hala ekranda :) şimdide margarine iade-i itibar yapıyor :) hiç değişmemiş

Suzan dedi ki...

mercimekçi teyzenin yanındaki kadın derya baykal idi.

kimkimenedemis dedi ki...

Valla kafkanin yazisini okuyunca aklima geldi dogru TMO nun karavaninda hersey mercimekli idi Puding dahil birde askerde hersey mercimekli idi.Mercimekli kofte, Mercimekli borek kismini ve mercimekle yapilan isimlendiremedigim bir tatliyi cok net hatirliyorum . kabus gibiydi. Kara şimşek lakabini zaten butun askere gidenler bilir.