Pazar, Ağustos 06, 2006

BÜYÜK TUZAK (Wiseguy)


Seksenlerin sonunda TRT'de yayınlanmış ve ortalığı kırıp geçmiş bir mafia dizisiydi. Başrolde gizli ajan Vinnie Terranova rolünde harikulade sesi ve muhteşem fiziğiyle genç kızların ilahı olan Ken Wahl oynardı. Şimdi bakıyorum da tekkaşlı imiş kendisi. Diziden sonra da söndü gitti zaten, o karizmayı devam ettirememişti. Dizide ise Frank McPike yönetimindeki organize suçlar departmanının en has adamıydı, kimlik değiştirir, tekinsiz adamların peşine düşer, başı sıkışınca tekerlekli sandalyedeki Mike amcayı arardı. Mike amca ne yapar eder Vinnie'nin paçasını kurtarırdı. Ken Wahl ayrıldıktan sonra dizinin de bütün havası sönüp gitmişti.

17 yorum:

Adsız dedi ki...

bide şu vardı,şimdi aklıma geldi
-yeniden doğmak -trt dizisi başrol mine çayıroğlu oynuyordu

berfin

Adsız dedi ki...

Yine TRT 2'de Suç Dosyası (Crime Story) diye bir dizi vardı yanlış anımsamıyorsam perşembe geç saatte çıkardı. Müziği çok güzeldi.

Adsız dedi ki...

80'lerin sonundan ziyade 1990'da trt2'de yayınlandığını belirteyim. Gıcığım, evet:)...
Gürkan Gergin

Adsız dedi ki...

89 sonu 90 basinda trt de yayinlanmisti siniftaki tum kizlar bu herife hastaydi sinifta bir tek izlemeyen bendim :)
ben aziz (simon templer) ve blue blood (mavi kan) adli diziyi izliyordum o siralar :) tabi super ekip ve super ikiliyide unutmayayim. Lazeryonda cizgi dizi olarak o yillari kasip kavuruyordu :)

Adsız dedi ki...

Bu dizi aynı zamanda Kevin Spacey gibi bir deha aktörü bizimle tanıştıran bir yapımdır.Spacey dizinin 1987 yılında yayınlanan 7 bölümünde Mel Profitt adında kızkardeşine aşık ensest bir mafia adamını canlandırmıştır.Yine Spacey yıllar sonra aslında bu dizide hiç oynamak istemediğini ama bugünkü şöhretinin tohumlarını da yine bu dizinin attığını söylemiştir.Gerçekten de o yıllar için hayli cesur bir senaryo yazmışlar.

Adsız dedi ki...

benim en çok sevdiğim dizi çalıkuşu idi..çok küçüktüm ama hayal meyal hatırlıyorum..sonraları tekrar tekrar yayınlandı ama ozamanlardaki tadı alamadım..

seda irengü özmen dedi ki...

Kurtlar Vadisi dizisinin konusunu ilk duyduğumda aklıma hemen Wiseguy gelmişti. Senaristler için de "wise guys" yorumunu yapmıştım. Vinnie Polat, tekerlekli sandalyeye mahkum olan Mike Aslan Amca, Sonny de Çakır.

Adsız dedi ki...

1988'de TRT 2'de Yayınlanmış Arkadaşlar. Hapse Atılan Vincent Terranova ve Ajan Mike'nin Maceraları, Çarşamba Geceleri Geç Saatlerde Yayınlanırdı. Dizinin TRT 2'deki yayınından sonra, Star TV Diziyi Yeniden Satın Alarak Gösterdi.

berk dedi ki...

yav kimdir bu judy abbott?? tanışmak istiyorum, sanki bizim kuzenlerden biri gibi. bizim evde mi büyüdün naaptın

Adsız dedi ki...

Seda'cığım yorumuna kesinlikle katılıyorum.Çok güzel bir diziydi.Suny'le başladı,Kevin'la devam etti.'Amca'mı severdim.Dizinin müziğini Mike Post yapmış,o adam bir dahi...Müziğini hiç bir yerde bulamadım,Terrenova'yı da...

Adsız dedi ki...

1991 1992 yılında liseye giderken arkadaşlarım vini taranova lakabını bana takmışlardı.beni ona çok benzeten vardı.ondan sonra o diziyi hiç kaçırmadım.şuanda ken wall yaşıyormu. öldü diye duydum.hiç filmleride yok ekranda.

berk dedi ki...

saygın'ım, vinni sen misin yoksa? sana vini ismini takan bendim zira :)

Adsız dedi ki...

zrVİNNİ TERONOVA GEgerçekten güzel bir karekterdi. Mahalledeki ablalar Kadir İnanır'dan sonra en çok bu abimizi severdi. Yalnız TRT-3'te yayınlanan ismini bilmediğim bir dizi vardı. Kurt Kadın televizyon tarihinde hep kurt adam filmleri ve dizileri varken bu kurt kadın karekteri muhteşemdi. Bu diziyi bulsam bugün bile her bölümünü izlerdim. Dizinin ismini bilen varsa bu siteye yazsın.

Suzan dedi ki...

Hayranıydım dizinin ve vinni terranova nın ama sonunu hiç izleyemedim.

Unknown dedi ki...

işte sizi kurtlar vadisini alıntı yapıldığı dizi büyük tuzak adam resmen bu dizi çalıp bize kurtlar vadis olarak yutturdu

marlon brando'm dedi ki...

1989-1990 Yayın döneminde trt 2'de yaymlanan bir diziydi.Vinn'yi Payidar tüfekçioğlu seslendiriyordu.

Unknown dedi ki...

bu dizinin bölümlerini nerden bulabilirim